مقاله رشته حسابداری شماره 1 (5 مقاله)
مقاله در پسوند آفیس (doc) می باشد و قابل ویراستاری می باشند
اصلاح ساختار مؤسسات و ابزار های مالی بازار پول و سرمایه بر اساس تعالیم اسلام 29 صفحه 
آشنایی با حسابداری  24 صفحه 
تاریخچه بانک تجارت   19صفحه
برنامه ریزی منابع سازمانERP 25 صفحه
یپش بینی فروش  19 صفحه

برای خرید کلیک کنید
**

در زیر نمونه ای از هر 5 مقاله را به ترتیب خواهید دید
اصلاح ساختار مؤسسات و ابزار های مالی بازار پول و سرمایه بر اساس تعالیم اسلام
چكیده: یكی ازعوامل مؤثر در رشد و توسعه جوامع پیشرفته وجود بازارهای پول و سرمایه فعال است، مؤسسه های پولی و مالی با استفاده از روش ها و ابزارهای متنوع، واسطة پویا و كارآمدی بین صاحبان وجوه مازاد ومتقاضیان وجوه هستند. آنها باطراحی ابزارهای جدید، اهداف، سلیقه ها و روحیات مختلف مشتریان خود را پاسخ می دهند.
مطالعة نظام مند آموزه های اقتصادی اسلام نشان می دهد علی رغم تحریم ربا، می توان با استفاده ازانواع معاملات مجاز اسلامی به طراحی انواع مؤسسه ها و ابزارهای مالی به روز و كار آمد اقدام كرد.
این مقاله بامروری بر معیار های اساسی بازارپول و سرمایة كارآمد و با استفاده از قراردادهای مجاز شرعی نشان می دهد كه چگونه با انجام تغییرات اصلاحی نسبت به مؤسسات موجود و یا ابداع مؤسسات جدید می توان به بازار پولی و مالی جامع و كامل دست یافت.
واژه های كلیدی: عقود مبادله ای، عقود مشاركتی، قرض الحسنه، مؤسسه های پولی غیرانتفاعی، مؤسسه های مالی انتفاعی بدون ریسك، مؤسسه های مالی انتفاعی همراه ریسك.
 مقدمه 
مطالعات نظری و تجربی نشان می دهد كه سرمایه نقش مهمّی در رشد و توسعه اقتصادی دارد، افزایش حجم سرمایه، هم به طور مستقیم، به عنوان یكی از عوامل تولید و هم از طریق افزایش بهره وری دیگر عوامل، سبب بالا رفتن اشتغال، تولید و رفاه جامعه می شود. این درحالی است كه در هر كشوری، گروهی از مردم و مؤسسه ها وجود دارند كه از یك طرف منابع مالی مازاد دارند و از طرف دیگر به عللی چون نبود علاقه، وقت، تجربه، ترس از مخاطره ها به سرمایه گذاری مستقیم اقدام نمی كنند در نقطه مقابل گروهی از فعالان اقتصادی و صاحبان دانش و تجربه هستند كه برای فعالیت اقتصادی به منابع مالی نیاز دارند.
در جوامع پیشرفته نهاد ها و مؤسسه های فعّال بازار پول و سرمایه توانسته اند با طراحی ابزارهای مالی مناسب، وجوه و سرمایه های نقدی صاحبان پس انداز را جذب و در اختیار متقاضیان و سرمایه گذاران قرار دهند و از این طریق، سرمایه های راكد را به سرمایه های مفید و موّلد تبدیل كنند.
دراین مقاله با بررسی معیار های اساسی بازار پول و سرمایة كارآمد، وضعیت مؤسسات پولی و مالی ایران نقد و بررسی می شود سپس طرحی جهت اصلاح ساختار بازار پول و سرمایه براساس تعالیم اسلام پیشنهاد می گردد. 
الف. معیار های اساسی بازار پول و سرمایة كارآمد


******************

آشنایی با حسابداری 
  بنگاه اقتصادی:
درعلم اقتصاد، عوامل اقتصادی مختلفی در اختیار افراد یا گروه هایی قرار دارد كه با تركیب این عوامل به تولید كالا یا انجام خدمات می پردازند. این افراد یا گروهها را بنگاه اقتصادی می نامند.
 رویدادهای اقتصادی یا مالی:
وقایعی هستند كه با خرید، تولید، توزیع و فروش و ارائه خدمات با فعالیت هایی مانند وام گرفتن و وام دادن سر و كار دارند.
 تعریف حسابداری:
عبارت است از: شناسائی، اندازه گیری، ثبت و گزارش اطلاعات اقتصادی برای استفاده كنندگان به گونه ای كه امكان قضاوت و تصمیم گیری آگاهانه برای آنها فراهم شود.
 اطلاعات حسابداری:
خلاصه اطلاعات مربوط به رویدادهای مالی مؤثر بر یك واحد اقتصادی خاص می باشد.
 شخصیت حسابداری:
واحد اقتصادی مشخص و جداگانه ای است كه اطلاعات و گزارشهای حسابداری فقط در مورد آن تهیه می شود.
   (( رابطه اطلاعات حسابداری و تصمیم گیری))
 

 
 انواع واحدهای اقتصادی:
مؤسسات جدا و مستقلی هستند كه با تركیب عوامل مختلف اقتصادی منافع مالكین خود را دنبال می كنند. از لحاظ مالكیت، شكل حقوقی و نوع فعالیت به شكل زیر طبقه بندی می شوند.
واحدهای اقتصادی از نظر مالكیت به سه نوع تقسیم می شوند:
 ۱- واحدهای عمومی: به طور مستقیم یا غیر مستقیم در مالكیت دولت یا سایر نهادهای عمومی قرار دارند. سازمان تأمین اجتماعی نمونه ای از این واحدها می باشد.
 ۲- واحدهای تعاونی: به منظور رفع نیازمندی های مشترك و بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی اعضای آن از طریق خریداری، كمك و همكاری متقابل تشكیل شده و در مالكیت اعضا قرار دارند. مانند شركتهای تعاونی.
 ۳- واحدهای خصوصی: این واحدها به یك یا چند نفر تعلق دارند و متعلق به بخش عمومی نیستند. مانند فروشگاهها.
 واحدهای اقتصادی از نظر هدف فعالیت به دو دسته تقسیم می شوند:
۱- واحدهای انتفاعی: هر واحد اقتصادی كه با هدف سود و منفعت مادی تشكیل شود واحد انتفاعی نام دارد.
 ۲- واحدهای غیر انتفاعی: هر واحدی را كه هدف از تشكیل آن كسب منفعت مادی برای مالكان آن نباشد واحد غیر انتفاعی گویند.
واحدهای اقتصادی از نظر نوع فعالیت به سه دسته تقسیم می شوند:
۱- واحدهای خدماتی: واحدهایی هستند كه خدماتی به مشتریان ارائه می كنند و معمولاً در قبال ارائه خدمات منفعت كسب می كنند. مانند بانكها و هتلها.
 ۲- واحدهای بازرگانی: به خرید و فروش مواد خام، فرآورده ها و كالاها اشتغال دارند. مانند فروشگاهها.
 ۳- واحدهای تولیدی: با استفاده از عوامل تولید به ساخت كالاهای اقتصادی می پردازند.
واحدهای اقتصادی از نظر تعداد مالك به دو دسته تقسیم می شوند:
۱- واحدهای انفرادی: مالكیت آنها به یك نفر تعلق دارد؛ مانند فروشگاهها، مغازه ها.
۲- واحدهای غیر انفرادی: افراد، سرمایه های كوچك خود را با یكدیگر جمع می كنند و واحدهای بزرگتری را تشكیل می دهند. مانند شركتها.
معادله حسابداری


********************

تاریخچه :
بانک جدید شرق ( که مرکزش در لندن بود ) اولین بانک به شیوه امروزی بود که در سال 1266 شمسی در شمال شرق میدان امام خمینی ( توپخانه ) و در محل فعلی بانک تجارت فعالیت خود را آغاز کرد. اگرچه فعالیت این بانک بیش از یکسال طول نکشید و بانک شاهی جایگزین آن شد ولی این حرکت پایه ی بانکداری نوین را در ایران بنا نهاد.
تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ، از 36 بانک فعال در کشور 8 بانک دارای مالکیت دولتی ، 16 بانک دارای مالکیت خصوصی صد در صد ایرانی و 12 بانک دارای مالکیت مختلط ایرانی و خارجی بودند.
     پس از پیروزی انقلاب  اسلامی در تاریخ هفدهم خردادماه 1358 ،شورای انقلاب به منظور حفظ سرمایه های ملی،به کار انداختن چرخهای تولیدی کشور و تضمین سپرده ها و پس انداز مردم در بانکها " بانکهای کشور را ملی اعلام کرد و سپس به جهت کنترل و نظارت دقیق تر بر سیستم بانکی و اجرای صحیح سیاستهای پولی و اعتباری،برخی از بانکها در یکدیگر ادغام گردیدند.
     بانک تجارت به موجب لایحه قانونی اداره امور بانکها مصوب مهرماه1358 از ادغام یازده بانک خصوصی داخلی و مشترک داخلی – خارجی با سرمایه ای بالغ بر 39 میلیارد ریال در تاریخ 29 آذرماه سال 1358 تاسیس و سپس در سال 1360 بانک ایران و روس نیز به آن ملحق گردید.
بانک تجارت از بدو تاسیس با استفاده از دو مزیت نسبی " نیروی انسانی متخصص" و "روشهای پیشرفته بانکی" که حاصل تجربیات بانکهای تشکیل دهنده بود، امکان انتخاب و استفاده  از بهترین سیستمها و شیوه ها را داشته است.بکارگیری و استفاده از برخی سیستمهای نرم افزاری و سخت افزاری که بعضا تاکنون نیز ادامه دارد( مانند SGB)،دارا بودن ارتباطات بین المللی قوی به واسطه داشتن شبکه وسیع کارگزاری و زیر ساختهای غنی در زمینه بانکداری بین الملل(اولین بانک کشور در زمینه بکارگیری SWIFT) برتری این بانک را طی سالیان متوالی از لحاظ حجم عملیات بانکی داخلی و بین المللی حفظ نموده است.
     در حال حاضر بانک تجارت بابیش از 26 سال فعالیت بانکی و سرمایه ای بیش از10 هزار میلیارد ریال ، با دارا بودن شبکه وسیع وپیشرفته شعب که شامل 2009 شعبه در داخل و خارج کشور و ارتباط با صدها کارگزار خارجی است، در زمره یکی از موسسات مالی بزرگ کشور بوده و مورد اعتماد بانکهای معتبر بین المللی می باشد.

راهنمای استفاده از تسهیلات قرض الحسنه
تعریف موارد اعطاء و ضوابط کلی 
شرایط واحدهای تولیدی و تعاونی


*********************

برنامه ریزی منابع سازمانERP
گاهی کوتاه به تاریخ تجارت و کسب و کار ، پدیدار کنندة این نکته است که بشر از همان زمانی که اقدام به فعالیتهای اقتصادی نمود همواره به دنبال شناسایی و یا ایجاد مسیری بوده است تا بتواند نحوه انجام فعالیتهای خود را تسهیل نموده و سود بیشتری را عاید خود سازد. در این میان یکی از مهم ترین فاکتورهای مورد توجه ، ایجاد امکاناتی در جهت مدیریت صحیح فرآیندهای درون سازمانی و برقراری ارتباط بین طرف های تجاری بود.
برنامه ریزی منابع سازمان 
مقدمه
1-1-  چکیده نگاهی کوتاه به تاریخ تجارت و کسب و کار ، پدیدار کنندة این نکته است که بشر از همان زمانی که اقدام به فعالیتهای اقتصادی نمود همواره به دنبال شناسایی و یا ایجاد مسیری بوده است تا بتواند نحوه انجام فعالیتهای خود را تسهیل نموده و سود بیشتری را عاید خود سازد. در این میان یکی از مهم ترین فاکتورهای مورد توجه ، ایجاد امکاناتی در جهت مدیریت صحیح فرآیندهای درون سازمانی و برقراری ارتباط بین طرف های تجاری بود.
در هر کسب و کار صنعتی معمولا سه موجودیت تحت عناویت " تامین کنندگان " ، " تولید کننده" و " مشتریان " وجود دارد که به صورت زنجیر به یکدیگر متصل و وابسته میباشند در سالهای اخیر  وجود این سه موجودیت منجر به پیدایش  واژه ها و مفاهیم جدیدی چون "زنجیره ارزش" ،  "زنجیره تامین(Supply Chain)" و "مدیریت زنجیره تامین " و درنهایت سیستمهای زنجیره تامین شده است.
 هر سازمان تجاری حداقل بخشی از یک زنجیره تامین میباشد  و به طور معمول هر سازمان در این زنجیره از منظر خود  نقش تولیدکننده را ایفا مینماید که به تبع این جایگاه از یک طرف با مشتریان و از طرف دیگر با تامین کنندگان خود در ارتباط خواهد بود. اما باید به این نکته نیز توجه نمود که هر سازمان در این زنجیره بیش از یک نقش را ایفا می نماید به عنوان مثال شرکت مگاموتور از دیدگاه خود سازمانی است که به عنوان تولید کننده در این زنجیره تامین قرار دارد که از  یک طرف با مشتریان خود ( سایپا ، زامیاد ، پارس خودرو و ...) ارتباط داشته و از طرفی دیگر جهت تهیه مواد اولیه و نیمه ساخته خود با انبوهی از قطعه سازان تحت عنوان تامین کننده در ارتباط میباشد در حالی که این شرکت از دید تامین کنندگان خود در این زنجیره مشتری و از دید مشتریان خود ، تامین کننده محسوب می شود. 
 مدیریت و ایجاد هماهنگی لازم بین بخشهای مختلف یک زنجیره تامین کاری بس دشوار بوده و نیاز به یک برنامه ریزی دقیق دارد  چرا که در عصر امروز ( عصر تجارت جهانی(WTO) ، عصر تجارت الکترونیک (E-Business) ، عصر رقابت ، عصر تکنولوژی ، عصر مدیریت دانش( Knowledge management ) ، عصر فنآوری اطلاعات (IT)  و ... ) دیگر شرکتها نمیتوانند بدون سیستمهای اطلاعاتی کارآمد و توانمند از عهده کارها برآیند.
 امروزه با تنوع وسیعی از فنآوری و سیستمهای اطلاعاتی مواجه هستیم که هر کدام بر حوزه و بخش خاصی از فرآیند تجاری سازمان متمرکز شده و ابزارهای قدرتمندی را را برای مدیریت نمودن فراهم کرده اند. و در حال جایگزین شدن با سیستمهای سنتی و قدیمی میباشند سیستمهایی که به جهت جزیره ایی و جدا از هم بودن دیگر جوابگوی نیازهای اطلاعاتی دنیای امروز نمی باشند. 


*********************

پیش بینی فروش
وسیله ای ضروری برای عرضه محصولات جدید، برنامه ریزی تولید ، تعیین سطوح موجودی لازم و ایجاد روس توزیع مطلوب است . پیش بینی خیلی بالا در مورد تقاضا منجر به افزایش سرمایه گذاریهای شركت در تولید می شود وبا هدردادن  منابع مالی ، سود آوری را كاهش می دهد از طرف دیگر پیش بینی  خیلی پایین  تقاضا نیز باعث میشود شركت تحرك و سرمایه گذاری  و اقدامات لازم برای آینده را محدود كند. 
بنابراین پیش بینی براساس تقاضای واقعی صورت گیرد.
تخمین اندازه و سهم بازار 
اندازه بازار به تعداد خریداران موجود بستگی دارد . خریداران موجود در بازار  دارای سه ویژگی هستند. 
علاقه ، درآمد ودسترسی 
برای مثال  موتور سیكلت 4 در نظر بگیرید . گام اول در خرید آن تخمین تعداد مصرف كنندگانی كه علاقمند به داشتن موتور سیكلت هستند كه اینان «بازار بالقوه » موتور سیلكت 4 تشكیل می دهند .گام دوم این است كه این خریداران بالقوه باید توان مالی خرید موتورسیكلت  را داشته باشند. درگام سوم اندازه  بازار كه تابع علاقه ودر آمد مصرف كنندگان است بر پایه دسترسی به محصول محدود تر می شود . مصرف كنندگانی كه باقی می مانند در بازار واجد شرایط » را تشكیل می دهند. 
روشهای پیش بینی فروش 
روشهای كیفی پیش بینی فروش 
مزیت این روش این است كه افرای كه بازار های خاصی آشنا هستندو میتوانند براساس معلومات  خود میزان فروش 4 را به طور صحیح تخمین بزنند و عینی كه این نوع پیش بینی دارد این است كه كیفیت این گونه بینها تا حد به ویژگیهای پیش بینی كننده بستگی دارد. 
روشهای متدوال پیش بینی كیفی عبارت است از:
1)بررسی نظر هیات مدیران . دراین روش پیش فروش با بررسی عقاید مدیران حاصل می شود كه ممكن است شامل كاركنان فروش، بازاریابی  وامورخالی باشند.
مزیت این روش كه برای پیش بینی های كوتاه مدت مناسب تر است و اجرای این روش آسانتر است وزمان كمتری را در بر می گیرد .
معایب ان عبارتند از 1) علایق شخصی مدیران شركت ممكن است پیش بینی های غیر واقعی شود .
2) در مواردی كه هرمدیر براساس تحقیقات سحفی اطلاعات می دهند این اطلاعات ممكن است از لحاظ زمانی محدود باشد:
3) در پیش بینی های گروهی مسئولیت فردی وجود ندارد. 
2) روش دلفی در این روش اغلب  از كارشناسان خارج از سازمان استفاده می شود ویژگیهای  این روش عبارت است از: الف – اعضای شناخته نشده گروه  ب) تكرار با بازخور كنترل شده  ج) پاسخ های گروهی آماری 
مزیت روش دلفی:  با استفاده از گروهی  كارشناس ، اطلاعات مشروحی  از رشته های مختلف حاصل می شود .

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic