برای خرید کلیک کنید
می توان از هر کدام از روشهای زیر (سمت راست، <<تومان>> و سمت چپ به <<دلار پرفکت مانی>> استفاده کرد 

***
*

مطالب این کتاب به شرح زیر می باشد.
اندام های بدن      
ارکان بدن و معالجه
ناهنجاری های ساختار بدنی دانش آموزان
كنترل وضعیت بدنی
وضعیت صحیح نشستن
وضعیت صحیح خوابیدن
وضعیت صحیح ستون مهره ها
مشكلات ناشی از وضعیت بدنی غلط
عوارض حمل كیف روی شانه یا دست
وضعیت نامناسب هنگام انجام تكالیف مدرسه
پیشنهادها
پیشگیری و درمان گردن درد
انتخاب میز و صندلی مناسب برای انجام کار
به خودتان استراحت دهید
بر روی تشک سفت بخوابید
بالش را کنار بگذارید
بر روی شکم نخوابید
آرام باشید
از کمپرس یخ استفاده کنید
موضع را گرم کنید
نواحی دردناک را ماساژ دهید
ویتامین ها را فراموش نکنید
امگا ۳ مصرف کنید
گلوکزامین Glucosamine مصرف کنید
از اسیدهای چرب گیاهی استفاده کنید
انگشت‌هایت را نشکن!
چگونگی ایجاد صداها
قولنج، فریاد مفصل بی پناه
شکستن قولنج یعنی شکستن مفصل
خطر مرگ در کمین قولنج شکنان
سردردهای مداوم، تاری دید و مشکلات بینایی
لگد کردن ستون فقرات ممنوع
همت اصلی، اصلاح نحوه زندگی، پیشگیری و مبارزه
تقویت سینه
پوش آپ اصلاح شده
پِرِس وزنه
پرواز دست ها به پایین
بزرگی شکم و درمان آن
چگونه شکمی با فرم مناسب داشته باشیم ؟
روشهای دیگرکوچک کردن شکم
برای کوچک‌نمایی شکم چه لباسی بپوشیم؟
۹ توصیه عمومی
۶ توصیه مردانه
۱۰ توصیه زنانه
کمردرد در کمین‌خانم‌های خانه‌دار
به من توجه كن
پیشگیری از کمردرد در میانسالی و کهنسالی
چگونه ورزش از کمردرد پیشگیری میکند
شیوه برخورد با کمر درد
ستون فقراتمان را بشناسیم
سه رده متفاوت کمردرد
چه کار باید کرد
مواردی که باید فوراً کمک پزشکی خواست
من کمر درد دارم ! چکار کنم ؟
درمان غیر جراحی دیسك بین مهره ای
تعدیل فعالیت ها
اورتوزها (كمربندهای مخصوص)
تراكشن (كشش)
فیزیوتراپی
پیشگیری از كمردرد
مراقبتهای لازم در کمردردهای حاد
لاغر کردن رانها
اما چگونه چربی اضافی ران ها را از بین ببریم
چرا ران های من چاق می شوند
دلیل اصلی چاق شدن ران ها چیست
چگونه از شر این چربی ها خلاص شویم
و در نهایت
مراقبت از پاها
چرا باید از پاها مراقبت کرد
برای مراقبت از پاها چه باید کرد
پوشش پاها
ماساژ پاها
خلاصه
صافی کف پا
پاچنبری
شوک پا برای غلبه بر درد پاشنه
قلبی که در کفش‌هایتان می‌تپد
قدمت کفش
تغییرات پا
کفش زنانه
کفش خوب
تهی پای رفتن به از کفش سخت
میخچه و پینه
عفونت ناخن انگشت پا
انحراف انگشت پا
التهاب تاندون
ترک خوردگی و شکستگی های ریز در استخوان
چگونه کفش مناسب انتخاب کنیم
کفش نامناسب، کف پای کودک را صاف می‌کند

کفشی برای پیاده‌روی
چرا نباید کفش پاشنه بلند به پا کنیم؟ 
نمونه کتاب 
مقدمه 
بدن آدمی و سایر جانداران از عناصر و ارکانی درست شده است که قابل تقسیم به عناصر دیگر نیستند و از ترکیب آنها انواع موجودات که از لحاظ صورت و شکل با هم متفاوت هستند بوجود می آیند. با زبان ساده تر، نخستین اجزای تشکیل دهنده شکل موجودات هستند که باجزاء ساده تر قابل تقسیم نیستند و بواسطه اختلاط و انتظام آنها است که اجسام مختلف در آفرینش شکل گرفته است و هر طبیب باید بداند که از جهت فیزیکی (علوم طبیعی) فقط از چهار عنصر بوجود آمده است که دو عنصر سبک و دو عنصر دیگر سنگین است عناصر سنگین عبارتند از خاک و آب و عناصر سبک آتش و هوا می باشد. 
باز از تعریف دیگر درباره ارکان چنین می توان نگاشت که: 
ارکان در اصطلاح حکما اجسام بسیطی هستند غیرقابل تقسیم و اجسام مختلفه و اجزاء اولیه که بدن انسان و غیرانسان را تشکیل می دهند چهار تا هستند آتش و آن گرم و خشک است. هوای آن گرم و تر است، آب و آن سد و تر است و خاک که آن سرد و خشک است.
با بهره گیری از فیزیک جدید می توان چنین توجیه کرد که منظور از عناصر چهارگانه، عناصر مادی نبوده است بلکه مجرداتی را شامی می شده است که نشانه و نمایان گر دو کیفیت ماده و انرژی بوده اند.
دقیقاً باید بین این مجردات و آب، خاک، هوا و آتش فرقی قائل شد در هریک از عناصر اربعه سه عنصر دیگر وجود دارد و به تناسب یک عنصر بر سه عنصر دیگر، نام عنصر غالب بر آنها نهاده شده است. 
در توجیه عناصر اربعه بهتر است از گفته ی سر آرتورادینگتن استاد نجوم دانشگاه کمبریج و رهبر حامیان نظریه نسبیت مدد بگیریم که می گوید:
زمان و مکان و ماده و نور و رنگ و تما اجسام و اشیاء مخلوق که تا این حد حقیقی و واضح و جدا از هم بنظر می آیند اگر با وسائل فیزیکی بدقت در آنها غور شود سرانجام به عناصر اربعه خواهیم رسید. 
سیداسماعیل ملک شادخت



اندام های بدن

ناهنجاری های ساختار بدنی دانش آموزان 
وضعیت بدنی هر فرد نشان دهنده نمودی از سلامت و شخصیت اوست، چرا كه ساختار وجودی انسان از تن و روان تشكیل شده است و سلامت این دو باید در آن واحد در نظر گرفته شود. اصولاً رابطه تنگاتنگی بین تن و روان وجود دارد كه یقیناً سلامتی یكی بر دیگری اثر می گذارد.
خوب راه رفتن، خوب نشستن، خوب ایستادن علاوه بر این كه حركت ها را زیباتر می سازد، با كارایی بیشتر و خستگی كمتر همراه است، چرا كه حداقل مصرف انرژی عضلانی همیشه در وضعیت ایده آل است، ضمن این كه كلیه دستگاه های داخلی بدن در این وضعیت به فعالیت طبیعی خود ادامه می دهند.
جهت برطرف شدن ناهنجاری های اكتسابی وضعیت بدنی غیر صحیح، می بایست به بررسی و شناسایی ارتباط بین وضعیت غیر صحیح و عادت های غلط با نوع درد و ناهنجاری بپردازیم تا با اتكا و علم به اصلاح پذیری عوارض و انحرافات جسمانی در بین دانش آموزان از بروز عوارض ساختاری و غیر قابل درمان پیشگیری كنیم.
تحقیقات انجام شده در این زمینه نشان می دهد كه حمل كیف روی شانه یا یك دست، وزن بالای كیف، عادت انجام تكالیف در حالت نشسته دو زانو و عدم آگاهی دانش آموزان از وضعیت بدنی صحیح به ویژه در دوره ابتدایی، ناهنجاری ها و دردهای عضوی متعددی را به دنبال می آورد. لذا برای پیشگیری از بروز ناهنجاری ها و دردهای ذكر شده باید عوامل خطرزای مربوط را شناسایی كرده و در راستای رفع آنها به طور جدی اقدام كنیم. مدرسه خانه دوم دانش آموزان است. قدر مسلم این كه این گروه، ساعات پر انرژی روز را در كانون تعلیم و تربیت می گذرانند و در این میان ارتباط تنگاتنگی را محیط آموزشی- تربیتی از جمله فضاها و تجهیزات، همكلاسی ها و معلم و دست اندركاران محیط آموزشی خود دارند. به عبارتی، فضای فیزیكی مدرسه در كنار عوامل آموزشی و تربیتی، می تواند عوامل پیا م دهنده برای دانش آموزان باشد و به میزان یادگیری، رشد شخصیت فردی و اجتماعی و نیز تأمین بهداشت جسمی آنها كمك كند.
سنین دانش آموزی، سنین رشد است و اكثر ناهنجاری های ستون فقرات و مفاصل اندام ها، قبل از بلوغ تكامل می یابند. شناخت بموقع این ناهنجاری ها در سنین رشد، می تواند موجب كنترل آسیب و جلوگیری از بروز ناهنجاری های ساختاری تثبیت شده شود.
در كشورهای پیشرفته، به مسائل مربوط به وضعیت بدنی صحیح در بین كودكان مدرسه ای توجه زیادی می شود. به عنوان مثال در بین دانش آموزان یكی از شهرهای دانمارك در طول دوره پنج ساله تحصیل۹۰، درس مختصر در ارتباط با وضعیت صحیح در نشستن، آموزش داده می شود و بدین ترتیب كودك همزمان با تحصیل یاد می گیرد چگونه وضعیت صحیح بدن را حفظ كند و از وارد آمدن فشار روی مفاصل، عضلات و رباط ها جلوگیری كند. این تدبیر، عوارض وضعیت های نادرست مثل درد، كاهش انعطاف پذیری، ناراحتی های قلبی و تنفسی و آرتروز زودرس و... را از بین برده و فرد سالیان زیادی بدون مشكل جسمانی زندگی كند.
- كنترل وضعیت بدنی 
وضعیت بدنی در نتیجه هماهنگی دائمی عصبی- عضلانی شكل می گیرد. در وضعیت بدنی خوب، سر و شانه ها به صورت متعادلی روی لگن، ران و مچ پاها قرار می گیرند. چانه هم در همان وضعیت نگه داشته می شود. جناغ، قسمتی از بدن است كه تا حد امكان به سمت جلو كشیده می شود. شكم نیز به سمت عقب كشیده می شود و حالت صاف پیدا می كند. انحناهای ستون مهره ها در حد طبیعی است.
در وضعیت بد، سر به سمت جلو می آید و زاویه مشخصی در سینه ایجاد می شود. شكم كامل شل است و به سمت جلو برجستگی دارد. انحناهای ستون فقرات بیش از حد طبیعی است و شانه ها نسبت به لگن در قسمت خلفی قرار دارند.
▪ عوامل به وجود آورنده وضعیت بد، شامل این موارد است.
۱ - عوامل عمومی: 
اختلالات روانی مثل افسردگی؛ شرایط بد بهداشتی، ضعف عمومی طولانی مدت و خستگی طولانی مدت.
۲ - عوامل موضعی: ضعف یك عضله یا گروهی از عضلات، كوتاهی عضلانی، فشارهای كاری، فشارهای موضعی، درد عضلانی در وضعیت بد و عدم هماهنگی در فعالیت عضلات.
- وضعیت صحیح نشستن 
امروزه بسیاری از كارها به صورت نشسته و روی صندلی انجام می شود (مانند نشستن در نیمكت و صندلی های مدرسه ای، كار با كامپیوتر، بیشتر كارهای اداری، بانك و...) انتخاب یك صندلی مناسب، آرامش فرد را تأمین می كند و در نتیجه، كارآیی او بیشتر می شود. اما چنانچه صندلی بدون آگاهی و دقت انتخاب شود، آسایش كاری مختل شده و فرد زود خسته می شود. قرارگرفتن در وضعیت های نادرست به مدت طولانی، موجب آسیب و بد شكلی ستون مهره ها و درد كمر می شود. بنابر این ضرورت دارد كه معیارها و ویژگی های بهداشتی یك صندلی را بشناسیم و با در نظر گرفتن آنها بتوانیم صندلی مناسب را انتخاب كنیم.
یك صندلی مناسب باید ۵ سانتیمتر بالاتر از استخوان های كتف باشد، پشتی صندلی باید در حدود ۱۰ درجه به سمت عقب متمایل باشد و قسمت كف صندلی باید ۳ درجه بلندتر از جلوی آن باشد. این اختلاف ارتفاع، اندكی شما را به سمت جلو هل می دهد، لذا شما اندكی به سمت عقب تكیه می دهید تا تعادل حفظ شود. چنانچه این موارد رعایت نشود، به طور قطع روی بدن اثر می گذارد و مشكلات و ناهنجاری هایی را به دنبال می آورد.
- وضعیت صحیح خوابیدن 

ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو | Buy Website Traffic